fredag 28. desember 2012

Julestemning på Amalienberg

Mens vi går inn i den blå timen, prøver jeg meg på litt bilderedigering. Øvelse gjør mester, så det er bare å starte treningen.
Julen er en deilig tid, og særlig liker jeg denne uka mellom julaften og nyttårsaften. Da er nattehimlen så fin og klar hvis man er heldig. Som i natt. Jeg var ute med mitt teleskop, og fanget noen fine bilder av både månen og Jupiter.
Men først vil jeg viser noen julebilder fra Amalienberg - hjemmet vårt. (Ja, huset heter faktisk Amalienberg..... berg og ikke borg, altså...)


Det gamle "lille fjøset" i juleskrud

Anne-Maries julebakst på Norgesglasset

Julepakkepakking

Den gamle tøypressa gjør nytte som klatestativ for clematisen om sommeren, og som dekorasjon og fuglebrett om vinteren


Pjusken slapper av etter all julegavepakkingen. Herfra har han god oversikt om hva som skjer.

Venetiansk lysekrone overlesset med prismer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar